2013

0kommentarer

Fick plötsligt ett bloggsug, ett infall från ingenstans. Frågan blev då om jag skulle starta upp en helt ny blogg eller fortsätta här. Det är skönt med nystart men jag vet ju samtidigt hur de brukar bli när jag drar igång bloggandet igen, från "åååh blogga hurra va kul" till "nej, nu orkar jag inte mer" och så lägger jag ner allt ännu en gång.
Den här bloggen har funnits sen 2008, men jag har inte skrivit i den sen december 2011 vilket talar sitt tydliga språk för hur de brukar gå.
Den präglar en hel del min tid som tonåring påväg in i vuxen livet med allt vad de innebär. Finns så mkt sorg, mest hjärtesorg i de inlägg som skrivits några år tillbaka och det gör lite ont att se och läsa. Men samtidigt är allt en del av den jag är den person jag har blivit! Det ligger på något sätt ett dystert moln över allt, de här är en del av min ryggsäck och jag har ofta skrivit mer åt dagbokshållet, ganska personligt utan att utelämna allt för mkt. När jag tänker på det så har jag nog mest skrivit för mig själv även fast att bloggen vart offentlig för andra. Jag har nog aldrig skrivit speciellt spännande eller intressant för andra att läsa, vet knappt vad jag försöker komma fram till här försöker nog mest få ett grepp om varför jag har skrivit blogg och varför jag försöker ge mig på det ännu en gång.
 
Anntar att de jag nånstans försöker komma fram till är att jag är en periodbloggare som gillar att skriva av mig. Att de är lite onödigt att starta en ny blogg för nåt som kan bli en kortvarig period. Att en del av min ryggsäck finns här och att jag trorts allt gärna vill att de ska finnas med när jag börjar skriva nytt 2013!
 
/Petronella

Kommentera

Publiceras ej